top of page

Montessori 3-6 vanuserühma juhendajaks saamise teekond: lõpetamine ja tagasivaade IV-VI moodulile


Oleme juba viimased kaks aastat kaasa elanud meie 3-6 vanuserühma juhendajale Helina Sepale ning see uskumatu kiirusega lennanud koolitusperiood ongi juba lõpule jõudnud! Möödunud laupäeval sai meie kodumaa terve kursusetäie Montessori juhendajate võrra rikkamaks ning see tähendab seda, et ka vastavaid lasteaiarühmasid tuleb erinevatesse Eesti paikadesse järjest juurde. Montessori haridus muutub üha kättesaadavamaks ja suurimad võitjad selles on lapsed.


Eesti Montessori Instituut, AMI 3-6 juhendajakoolituse I lend
Eesti Montessori Instituut, AMI 3-6 juhendajakoolituse I lend

Läbitud teekond pole siiski tulevaste juhendajate jaoks olnud kergete killast, sest täiskasvanu, kes suudab lapse arengut niivõrd mitmekülgselt toetada, peab kahtlemata olema võimekas ja tugeva ettevalmistusega. Meie blogipostitused suudavad sellest protsessist edasi anda vaid tühise osa (ja kajastavad eeskätt vaid koolituse kontaktõppe muljeid, mis on “jäämäe tipp”), kuid väärtuslik pilguheit on see siiski. Laseme ka seekord Helinal oma sõnadega kõneleda.


Juhul, kui Sul on jäänud lugemata postitused eelnevate moodulite kohta, saad neid lugeda siin:




Neljas kontaktõppe moodul 16.01 - 10.02.2023 Eesti Montessori Instituudis


“Neljas moodul oli neli nädalat. Keskendusime matemaatika ainealale. Kuna eelmises moodulis juba saime matemaatika esimese rühma esitlused, siis sel korral jäid veel teised viis rühma. Samuti oli suur töö enne moodulit ka vahendite valmistamisega, mis oli üks oluline osa, et kursus augustis lõpetada. Vahendite nimekiri oli väga pikk – 29, kui ma õigesti lugesin. Saime tunda, kui palju aega läheb õpetajal ka väljaspool rühmaruumi. Kui palju on ettevalmistamist, printimist, lõikamist, lamineerimist ja õigete kotikeste/karpide jne otsimist. Kõik selleks, et saaksime lapsi parimal viisil toetada.

Kui eelneval perioodil olid Instituudis matemaatika aineala riiulid tühjad olnud, siis oli nüüd väga huvitav näha, mis vahendid rühmas on. Ma olin neid vahendeid näinud eelnevalt praktikatel, kuid kuna meil ei olnud koolitusel veel neid tutvustatud, siis rühmades ma nendega ei tegelenud. Ja kui ei tea teooriat, loogikat ja järjestust vahendite taga, ei loo see tervikut. Kõik 6 rühma on omavahel seotud ning liigutakse vahenditega kindlas järjestuses. Vahendid õpetavad matemaatilisi kontseptsioone väga käegakatsutaval viisil.

Esmased esitlused tekitasid väga palju wow-efekti. Kuid samas ka arusaama, et on ees palju õppimist ja aega vähe. Nende vahenditega peab juhendaja ise palju tööd tegema, et mõista, kuidas esitlus ise käib ja samuti, miks me midagi teeme. Kuna õhtused harjutamised olid ikka kolm tundi ning harjutada tuli ka teiste ainealade vahendeid, siis tekkis mul väga raskeid hetki. Kuidas kõik see endale selgeks teha? Õnneks kogu matemaatika loogika aitab ka juhendajal kõigest paremini aru saada.

Neljandas moodulis tegelesime ka kunsti ja käsitöö esitlustega. Samuti sain aru, kui palju saab lapsele rühmas loomingulisi tegevusi pakkuda, isegi kui ma tunnen, et ma ei oska joonistada. Rühmas pakume erinevaid tehnikaid ja tutvustame neid lapsele. Ja nagu ikka, saime me ka ise kõike proovida ning ka oma albumis neid töid esitleda. Matemaatika vahele oli see väga värskendav ja tõi veidi kergust sellesse moodulisse.”


Viies kontaktõppe moodul 03.04 - 06.04.2023 Eesti Montessori Instituudis


“Viies moodul oli ainult 4 päeva ning koolitaja luges meile loenguid, mis on vajalikud rühma alustamiseks: assistendi roll, rühmaruumi loomine, andmete kogumine, lapsevanemate haridus. Oli palju vestlusi koolitajaga, kus saime ideid ja mõtteid, mida arvesse võtta. Õhtutel oli vahenditega harjutamise aeg.

Selle mooduli lõpuks sai ka selgeks, et koolituse lõpp on kohe käes ning suur töö on tehtud, kuid väga suur töö on ka ees. Albumid ja referaadid oli vaja lõpetada. Minul oli ka viimane praktika aprilli lõpus Soomes, kus sain lõpuks ka matemaatika esitlusi lastele teha. Jätkasin oma tööd igapäevaselt, et lõpetada viimased referaadid ja albumid. Huvitav oli jälgida, kui palju teadmisi on saanud enda omaks, võrreldes koolituse algusega. Aina rohkem mõistsin Maria Montessori raamatuid ja kogu pedagoogikat ühtsema tervikuna. Huvitav areng on veel see, et kui alguses ma kõigiga rääkisin Montessorist ja tahtsin ka teistele seda edasi anda, siis nüüd olen ma muutunud vaiksemaks. Kõikidel inimestel on omad viisid ja kes on valmis õppima ja kuulama, siis need inimesed jõuavad ise tee minuni. Kõik inimesed ei ole alati sellest nii lummatud kui mina.“



Kuues kontaktõppe moodul 24.07 - 25.08.2023 Eesti Montessori Instituudis


“Viimase mooduli alguseks pidid kõik tööd tehtud olema ning õnneks sain need suvel tehtud ja sain ka perega suve nautida. Esimesel mooduli nädalal arutasime gruppides kõikidel teooria teemadel ning valmistusime eksamiteks. 2. augustil oli esimene kirjalik eksam, mis keskendus Montessori pedagoogikale üldisemalt. Teine eksam oli 4. augustil, kus oli rohkem rühmaruumi teooriat. Mõlemad eksamid olid kolm tundi pikad, mil pidi vastama 7 küsimusest neljale. Kirjutasime käsitsi ja kolm tundi järjest, kuna informatsiooni on palju, kuid aega kahjuks vähe. Viimasena keskendusime ainult vahendite praktiseerimisele ning kinnistasime teadmisi vahenditega seotud teooriast. Suulisel eksamil pidime esitlema igast ainealast ühte vahendit ja oskama eksamineerija küsimustele vastata.“



26. augustil 2023 leidis aset märgiline sündmus: Eesti esimese AMI 3-6 juhendajate lennu lõpetamine. Oma suure tööga väljateenitud diplomi said kätte 17 värsket Montessori juhendajat, nende hulgas ka Helina Sepp. Õnnitleme Helinat kogu südamest meie MTÜ liikmeskonna poolt ning soovime jõudu oma rühma loomisel! Järgmises blogipostituses kajastame kindlasti seda imelist rühma, millele Helina oma näo annab.



—-


AMI 3-6 vanuserühma juhendajakoolitus, kus Helina Sepp osales, oli jaotatud ligi kahe aasta jooksul (september 2021 - august 2023) kuueks intensiivseks õppemooduliks, mis koosnes kontakttundidest (teooria ja praktika), vaatlus- ja juhendamispraktikast ning suurest mahust iseseisvast tööst, mis hõlmas muuhulgas kirjanduse lugemist, albumite koostamist, õppevahendite valmistamist, kirjalikke töid ja materjalide läbitöötamist. Lisainfo koolituse kohta on leitav Eesti Montessori Instituudi kodulehel: AMI 3-6 juhendaja koolitus Eestis - Eesti Montessori Instituut (mariamontessori.ee)



Fotod: Helina Sepp ja Eesti Montessori Instituut


Comentarios


Los comentarios se han desactivado.
bottom of page